تبلیغات

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

سئو یا همون بهینه سازی برای موتور‌های جستجو (Search Engine Optimization) مجموعه‌ای از روش‌ها، تغییرات و فعالیت‌هایی هستش که بر روی استراتژی سایت شما اعمال می‌شود تا این سایت به صورت اصولی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو به رتبه‌های بالاتری دست یابد.
الگوریتم رتبه‌بندی گوگل بیش از ۲۵۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک وب‌سایت دارد. در هنگام پیاده‌سازی سئو بر روی یک وب‌سایت، مهندسین سئو مهمترین معیارها را بر روی یک وب‌سایت پیاده سازی می‌کنند.
سئو فقط مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیست، بلکه مناسب‌سازی سایت برای بازدیدکنندگان هم از فاکتورهای اصلی آن می‌باشد.
پیاده‌سازی سئو را می‌توان به ۳ قسمت کلی تقسیم کرد:

1. سئو تکنیکال: کد‌نویسی استاندارد وب‌سایت، اصلاح لینک‌ها، رعایت اصول سئو در طراحی، بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت، طراحی نسخه‌ی ریسپانسیو و یا موبایل و … را می‌توان سئو تکنیکال نامگذاری کرد.
2. بازاریابی محتوایی: شناسایی کلمات کلیدی، آنالیز رقبای شما در بازار، تشکیل جدول محتوا، برنامه‌ریزی استراتژیک محتوای وب‌سایت، تولید محتوای ارزشمند، لینک سازی داخلی و … را می‌توان سئوی محتوایی نامگذاری کرد.
می‌توان گفت فرآیند سئو بدون محتوا تقریبا بی‌ارزش است.
3. لینک‌سازی هدف‌مند: رعایت نکات ذکر شده، شما را به صفحات اول گوگل می‌آورد ولی برای کسب رتبه‌های اول باید لینک سازی انجام شود. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بک‌لینک، کامنت‌گذاری هدفمند، رپورتاژ و … را می‌توان جزیی از لینک‌سازی هدفمند دانست.



کلمات کلیدی

سئوسئو چیستآموزش سئوبهینه سازیبهینه سازی گوگلبهینه‌سازی برا

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...